"Samuel Beckett, Harold Pinter és Tom Stoppard művészetének színház-, és drámatörténeti újításai a 20. század második felétől napjainkig éreztetik hatásukat a színpadon világszerte. Műveik komplexitása, részletgazdagsága, a szövegek rétegzettsége olykor nagy kihívás elé állítja a színházba járó közönséget és az olvasót. Nekik nyújt segítséget ez a könyv. Nyusztay Iván könyve bemutatja az abszurd keletkezéstörténetét, és kitér fontosabb jelentésváltozásaira."A leírás forrása és folytatása Nyusztay Iván 2010-ben kiadott könyvéről itt olvasható.
Tartalom
- Az abszurd konfigurációi a kezdetektől az abszurd színházig
- Derűs egzisztencia : Samuel Beckett: Ó, azok a szép napok!
- Az identitás tekercsei : Samuel Beckett: Az utolsó tekercs
- Az én minimuma Samuel Beckett kései darabjaiban
- A Másik arcai: az alteritás konfigurációi Emmanuel Lévinas és Harold Pinter műveiben
- Belső alteritás Harold Pinter műveiben
- Tom Stoppard, a krimiparódia és az abszurd: Salto Mortale
- Tom Stoppard: az önmagába zárt én, a kettős én és az önmagát megtagadó én
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése