2009. december 18., péntek

Beckett levelek kalapács alatt

A Sotheby's londoni aukciós házában 2009. december 17-én kalapács alá kerültek Beckett barátjához Avigdor Arikha festőhöz és feleségéhez, Anne Atikhoz írt levelei. A 240 levélből, képeslapból és jegyzetekből álló gyűjtemény kivételes irodalmi és bibliográfiai forrás a szerző kutatói és rajongói számára. A gyűjtemény első darabja 1956. szeptember 4-én íródott, míg az utolsó 1988. szeptember 12-re datálódik. A gyűjtemény ára 200-300.000 angol font (vagyis 60-90 millió forint).

Az elektronikus források idézik Beckett nagylelkűségét és humorát mutató következő részletet, mely 1962-ből származik, amikor Beckett 1000 frankot küldött Arikhának:
"Nesze az átkozott csekk, az Isten szerelmére, nincs szükségem a pénzre... Úgy tűnik, hogy nehézségeid vannak. Ki ne mondd! Az a rohadt pénz! Nekem túl sok is van belőle... Azt álmodtam, hogy le voltál égve. Ne tegyél szemrehányást nekem..."
Források:
Beckett másik élethosszig tartó barátságának írásos emlékei 2006. decemberében kerültek kalapács alá ugyanott. Akkor a szintén festő Henri Haydenhez és feleségéhez, Josette Haydenhez írt levelek lettek áruba bocsátva hasonló áron.
Ui: az idei forrásokból az is kiderül, hogy a Beckett levelei című könyv második kötete csak 2011-re várható.

Nincsenek megjegyzések: